قم: بیش از 70درصد کفش ماشینی کشور در استان قم تولید شده و این کالای صنعتی عنوان رتبه نخست صادرات استان را تشکیل می‌دهد‎.

تولید کفش

رئیس انجمن صنعت کفش استان قم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این مطلب اظهار کرد: بیش از 50سال است که صنعت کفش در استان قم به فعالیت مشغول است اما پس از انقلاب این صنعت به سمت مکانیزه و ماشینی‌شدن پیش رفت و هم‌اکنون بیش از 70درصد کفش ماشینی کشور در این استان تولید می‌شود‎.

ابوالفضل فراهانی به صادرات بیش از 90میلیون دلار کفش استان در سال گذشته به خارج از کشور اشاره کرد و افزود: از این مقدار 46میلیون دلار از گمرک استان قم و مابقی از سایر گمرکات کشور صادر شده است‎. وی با اشاره به فعالیت بیش از 200واحد صنعتی کفش در استان خاطرنشان کرد: در این واحدهای صنعتی هم‌اکنون بیش از سه هزار نفر به‌طور مستقیم و 20هزار نفر به‌طور غیرمستقیم به فعالیت مشغول هستند‎.

وی نبود مواد اولیه کافی را یکی از عمده‌ترین مشکلات این صنعت عنوان کرد و افزود: اگر بحث تأمین مواد اولیه در بورس واقعا شفاف‌سازی‌ شود، می‌تواند کمک شایانی به رفع مشکلات ما در این بخش کند‎. فراهانی نسبت به احداث نخستین شهرک تخصصی کفش کشور در استان قم، اظهار امیدواری کرد.

کد خبر 185582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز